با بیش از 20000 پروژه ,مقاله , تحقیق , پاورپوینت , طرح توجیهی , کارآفرینی و کارآموزی
برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

با سلام و عرض ادب، در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری(فایرفاکس ، کروم ) وارد سایت شوید و یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. بازدیدکنندگان محترم جهت هر گونه سوال در مورد محصولات با شماره 09364219976 تماس بگیرید (تلگرام،واتس آپ، پیامک)مشتریان محترم در صورت ناموفق بودن در خرید با شماره بالا در ارتباط باشید تا فایل مورد نظر ایمیل و ارسال گردد

تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی محلات

تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی  محلات

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فايل: Word  قابل ويرايش و آماده پرينت.

تعداد صفحه :28

قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه

 

پيشگفتار:

اين تحقيق با تحليلي درباره تاريخ معماري و هنر ايران شروع مي شود و براي برداشت از شهرستان  محلات و بناي تاريخي مسجد جامع نيمور محلات بنا به درخواست استاد مربوطه انجام مي شود.

با توجه به زيبايي که در معماري ايراني مي بينيم نياز است که نگاهي به تاريخ معماري و عقايد گذشته ايرانيان بيندازيم که با شکوه ترين و درخشان ترين ملتها به شمار مي آمده،و همواره مورد تحسين بشر بوده و هست چه در دوران قبل از اسلام و چه بعد از اسلام.

در دوران قبل از اسلام بر خلاف دورانهاي تاريک قرون وسطي در غرب که دوران تاريک و وحشتناک بود و انسان را گناهکار و رانده شده ار دادگاه الهي مي دانستند ايرانيان طبق تعاليم زردتشت بر اين عقيده بودند که زيبايي با نور پيوندي نا گسستني دارد. و وظيفه انسان را آباداني زمين و جنگيدن در تاريکي اهريمن و آشفتگي مي دانستند.1

(معماري ايراني نشان دهنده پيوند ميان زمين و آسمان است.

 نقش فروهر در تخت جمشيد

.داريوش اعلام کرد (من کسي هستم که راستي را دوست دارم و از نادرستي بيزار است...من نمي خواهم که توانا بر ناتوان ستم کند خواست خداوند در زمين آشوب نيست بلکه صلح،نعمت و حکومت خوب است.) 

پس از حمله اعراب و شکست ايرانيان و فرار شاهان ساساني که مصيبت تکان دهنده اي براي ملتي مقرور بود. جاي تعجب است که باز هم ايرانيان عقب نماندند و تا مدت زيادي جکومت هاي محلي و هنرها مطابق معمول بود. و عناصر بنيادي و فرهنگي ساساني در چارچوب تازه کار خود را دنبال کرد. و تنها دليل واضح براي اين مسٍأله اين است که عقايد ايرانيان طبق تعاليم زردشت با دين اسلام ظبق تعاليم پيامبر(ص) بسيار نزديک بود.

چنانچه هر دو پيام نور و زيبايي  را به ارمغان آوردند. گرچه نيروهاي فاتح اسلام هيچ سبک معماري عرضه نکردند يعني نداشتند که عرضه کنند ولي معماري ساساني با همه خلاقيتش که به شکلهاي ابتدايي و توده هاي پر حجم سخت براي ثباتش اعتماد کرده بودند دستاور ايران اسلامي اين بود که اين شکلهاي نيرومند را تحزيب کرد و توانايي آنها را تا حد يک معماري فوق العاده زيبا رشد داد. يک معماري متنوع تر و با شکوه تر و احساس بر انگيز را مؤثر تر از پيش.

 

 

 

                               مدرسه مادر شاه در اصفهان

به جاي کاخ هاي عظيمي که چنان خود نمايانه قدرت و افتخار شاهان را به نمايش مي گداشت مسجد ها را با خصلت عاميانه تر و مردمي تر جانشين کردند.

از لحاظ معماري ممکن است مسحد داراي طرح يک اندروني باشد با اين نيت که از جهان خارج جداست و به تمرکز دروني آن تإکيد ميشود.در واقع تإمين عميق ترين نوع وحدت زندگي و مفهوم جامعه در مسجد تمرکز يافته.

سه نوع عمده مسجد در گذشته وجود داشت :  

  1. قبه گنبدي بر بالاي اتاقي چهارگوش (آتش کده ساساني که براي عبادت اسلامي اقتباس شده بود)
  2. طاق ضربي ساده اي به سنت طاق کسري
  3. صحن باز( معروف به نقشه عربي) محاط با رواق ها.

با گذر زمان مسجدهاي با شکوه تري به دست هنرمندان ايراني ساخته شده با نهايت خلاقيت و شکوه همراه با طرحهاي هندسي کاشي ها و گاه نقاشي هاي ديواري بالايشان ديده مي شدند.طرح هاي ايراني همچنان واضح و منطقي باقي مانده اند که از سر تفکر و با قدرت تجسم طراحي شده است که براساس مضمون هاي سنتي بودند. مثل درخت مقدس، نيلوفر آبي به هزاران صورت، تا ک مواجي که به درون تاب مي خورد.نقش هاي برگ و گل و اشکال هندسي و ...

  1. گياه: نماد و شکلهاي طبيعي ( که از دوران پيش از تاريخ بيانگر باروري و نعمت بوده)
  2. طرح هاي هندسي( به ويژه از زمان پارتيان به بعد که تا حدي ناشي از تإثير يونان و روم و روابط با چين بود) .حاکي از به کار گيري طرح هاي مشبک و تودرتو و ترکيبات خطاطي دعوتي است براي سير و سياحت آزادانه و پيچ و خمهاي زيرکانه نقشها يا تماشاي (بهار منجمد) در تمام هنرهاي ايران خصلتي انساني وجد داشت صحنه هاي رنجباري که به فراواني در آثار هنر مسيحي نقش شده براي ايراني که ارزش زيبايي هاي دنيوي را ميدانست خوشايند نبود اين انسانيت در معماري نمايان است که به پيژهه در عصر اسلامي در دسترس و با مشارکت عموم بودهمچنان که در کتيبه اي آمده :(مسجدها باغهاي بهشتند) و آنگونه که به سازندگان و آرايش دهندگان ايراني آنها را مي ساختند زينتها و جلوه هاي معتبر اسلام بودند.

 

  تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی  محلات ,فرمت فایل word  شامل 28 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
mohalat_980975_8317.zip495.1k





محبوبترین محصولات
پرفروش ترین محصولات
نظرسنجی
کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست