با بیش از 20000 پروژه ,مقاله , تحقیق , پاورپوینت , طرح توجیهی , کارآفرینی و کارآموزی
برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

با سلام و عرض ادب، در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری(فایرفاکس ، کروم ) وارد سایت شوید و یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. بازدیدکنندگان محترم جهت هر گونه سوال در مورد محصولات با شماره 09364219976 تماس بگیرید (تلگرام،واتس آپ، پیامک)مشتریان محترم در صورت ناموفق بودن در خرید با شماره بالا در ارتباط باشید تا فایل مورد نظر ایمیل و ارسال گردد

دانلود تحقیق دانستنی هایی از تغذیه

دانلود تحقیق دانستنی هایی از تغذیه

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فايل: Word  قابل ويرايش و آماده پرينت.

تعداد صفحه :7

قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه

قسمتی از محتوای متن ...

 

رژيم غذايي و مراقبت تغذيه ايي امري بسيار ضروري مهم است كه بايد به آن توجه شود تا :

1 .  سلامت بدن حفظ شود.

  1. بيماريهاي كه در اثر سوء تغذيه بوجود مي آيد پيشگيري شود.
  2. قدرت روحي و جسمي حفظ شود.

تحقيقات نشان داده است افرادي كه از عمر طولاني تري بر خوردارند داراي خصوصيات زير هستند:

  • هر روز بطور مرتب صبحانه مي خورند.
  • در هر وعده حجم غذاي كمي مصرف مي كنند.
  • همواره وزن ثابتي دارند.
  • ميوه و سبزي در برنامه غذايي روزانه آنها وجود دارد.
  • چربي و مواد غذايي چرب كمتر مصرف مي كنند.
  • از مصرف نمك و مواد غذايي شور به مقدار زياد خودداري مي كنند.

چگونه مي توانيد يك برنامه غذايي مناسب داشته باشيد:

ابتدا بايد بدانيد كه از چه مواد غذايي و به چه مقدار بخوريد تا سلامتي خود را حفظ كنيد. بطور كلي نيازهاي غذايي بدن شامل انرژي، پروتئين، چربي ، ويتامينها، مواد معدني و آب است.

1- قندها و مواد نشاسته ايي :

با افزايش سن، سوخت و ساز مواد قندي و نشاسته ايي كاهش مي يابد و تحمل بدن نسبت به قندها تغيير مي كند.

مواد قندي و نشاسته ايي به مقدار زياد و به عنوان منابع اوليه و مهم انرژي براي بدن مورد نياز هستند. بيش از نيمي از انرژي بدن از مواد نشاسته ايي مثل برنج، نان ، غلات و حبوبات تامين كنيد.

سبزيها، دانه ها و ميوه علاوه بر اينكه مواد قندي هستند ويتامين و فيبر نيز دارند.

  • غلات سبوس دار و نان هاي تهيه شده از آرد سبوس دار حاوي فيبر بالايي هستند . بهتر است از اين مواد استفاده كنيد.

2- پروتئين :  محل ذخيره پروتئين عضلات هستند. مقدار پروتئين بدن در دوره سالمندي كم مي شود. بنابراين در اين دوره پروتئين بيشتري مصرف كنيد.

  • سوء تغذيه پروتئين به سيستم دفاعي بدن آسيب مي رساند. و بدن را مستعد ابتلاء به بيماري مي كند.
  • گوشتهاي كم چربي، مرغ، ماهي، تخم مرغ، فرآورده هاي لبني بدون چربي يا كم چرب غلات و حبوبات از منابع كم كالري و با كيفيت بالاي پروتئين مي باشند.

مصرف 3-2 بار ماهي در هفته مي تواند خطر ابتلاء به بيماريهاي قلبي و آلزايمر را كاهش دهد.

3- چربي با افزايش سن، بر مقدار چربي بدن افزوده مي شود.

مصرف زياد چربي باعث افزايش خطر ابتلاء به چاقي ، بيماريهاي قلبي، عروقي، فشارخون بالا، دیابت و برخي از سرطانها ميشود.

محدوديت شديد در مصرف چربي باعث كمبود مواد مغذي و كاهش وزن شود. روغن هاي گياهي و مايع ( زيتون، كلزا، ذرت، گلرنگ ، سويا ، گردو، كنجد، آفتاب گردان ) استفاده كنيد.

 دانلود تحقیق دانستنی هایی از تغذیه ,فرمت فایل word  شامل 7 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی  و دانش آموزی

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
danestani-taghzieh_988908_3722.zip14.9k





محبوبترین محصولات
پرفروش ترین محصولات
نظرسنجی
کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست